امروز جمعه  31 فروردين 1397

نسخه آزمایشی

توضیحات معرفی واحد ها

مدیریت صدابرداران تولید و پخش


الف : بخش صدابرداران پخش

1-تنظیم شیفت­های صدابرداری روزانه و برنامه های زنده و صدابردار رزرو استودیوهای پخش

2- تهیه و تنظیم گزارش معایب فنی استودیو و ارسال به بخش فنی.

3-  تنظیم گزارش کار و ارائه به مدیر مربوطه

 ب: بخش صدابرداران تولید

1-تنظیم و تخصیص صدابردار جهت ضبط برنامه های مختلف رادیویی

2-اختصاص استودیو متناسب با نوع برنامه

3-تنظیم گزارش کار استودیوها و ارائه به مدیر مربوطه

4- تهیه و تنظیم گزارش معایب فنی استودیو و ارسال به بخش فنی

5-  بهره برداری و تحویل اتاقهای ادیت ، ضبط تلفنی – تبدیل و تکثیر و بازشنوایی به عوامل استفاده کننده

6- تهیه و تنظیم گزارش معایب فنی باکسهای تدوین و ارسال به بخش فنی

7-تخصیص صدابردار برای باکسهای تبدیل و تکثیر

8- تنظیم گزارش کار باکسهای تدوین و ارائه به مدیر مربوطه


واحد صدابرداران تولید در حال حاضر کار ضبط 12 شبکه رادیویی را عهده دار می­باشند و روزانه  110-90 ساعت برنامه در داخل استودیوهای تولید ضبط می­شود، با توجه به تغییر ضبط از سیستم آنالوگ به دیجیتال، داشتن نیروهای کارآمد و حرفه­ای از ملزومات مورد نیاز به شمار می­آید.

 

مدیریت پشتیبانی فنی تولید 


مدیریت پشتیبانی فنی تولید، نگه­داری و پشتیبانی از 29 استودیوی تولید، 30 باکس ­تدوین و کلیه درخواست­های فنی مورد نیاز شبکه ­های رادیویی مستقر در ساختمان شهدای رادیو را عهده دار می­ باشد. این مدیریت در طراحی و بستر سازی مناسب در حوزه فنی تولید و ارائه مدل­ های کاربردی در سرویس­ های گوناگون از جمله تجهیزات استودیویی، اتوماسیون و زیر سیستم­ های تولید برای افزایش سطح کیفی تولیدات محتوای به ویژه در بخش رسانه­ های نوین تلاش می­ نماید.

 

واحدهای زیر مجموعه:

الف- نگه­داری و تعمیرات استودیوهای تولید :

 1- طراحی، کارشناسی و نصب تجهیزات صوتی آنالوگ و دیجیتال در استودیوهای تولید

2- سرویس فیزیکی ادواری تجهیزات فنی استودیوها
3- نگه­داری و تعمیرات تجهیزات آنالوگ و دیجیتال استودیویی
4- نظارت و کنترل کیفی بر صحت عملکرد و کالیبراسیون سیستم­ های تولید مطابق با دستورالعمل قوانین و مقررات ابلاغی معاونت فنی سازمان
5- اعلام نیاز و پیگیری تجهیزات از انبار سازمان یا خارج از سازمان .

6- تهیه RFP و LOM برای به روز رسانی تجهیزات استودیوها
7-آموزش و آشنایی نیروهای فنی با توجه به تجهیزات جدید نصب شده و سیستم اتوماسیون تولید
8-آموزش و آشنایی تهیه کنندگان شبکه ها با توجه به نصب تجهیزات جدید و اتوماسیون تولید

9- نگه­داری و اطمینان از صحت عملکرد دستگاه­هایUPS استودیوهای تولید

10- تهیه پرونده های تعمیراتی مربوط به تجهیزات استودیوهای تولید

11- تهیه و تنظیم گزارش های روزانه، هفتگی و ماهیانه جهت ارائه به مدیرکل فنی صدا

12- نظارت بر بهره برداری صحیح ازتجهیزات فنی استودیوها توسط عوامل برنامه ساز شبکه­ های رادیویی

13- ایجاد بستر مناسب بمنظور پخش زنده برنامه­ های رادیویی از استودیوهای تولید

 

ب -  نگه­داری و تعمیرات باکس ­های تدوین:

 1- نصب و راه اندازی تجهیزات فنی باکس­ های تدوین
2- نگه­داری باکس­ های ادیت و تبدیل و تکثیر
3- نگه­داری باکس ­های ضبط تلفنی
4- سرویس فیزیکی ادواری باکس ­های تدوین
5-  تنظیمات دائمی تجهیزات باکس­ های تدوین براساس استانداردهای فنی سازمان

6- تعمیرات تجهیزات مربوط به باکس­ های تدوین
7- تهیه پرونده های تعمیراتی و نصبی سیستم ­های باکس­ های تدوین

 

فعالیت های دیگر

1- پوشش فنی سالن کنفرانس و آمفی ­تئاتر به جهت برگزاری جلسات و همایش ­های شبکه ­های رادیویی

2- نصب، سرویس ،نگه­داری و تعمیرات مربوط به تجهیزات صوتی و تصویری سالن کنفرانس و آمفی­ تئاتر

3- تعمیرات و نگه­داری تجهیزات صوتی و تصویری منصوبه در دفاتر مدیران شبکه ها و گروه­ها

4- پیگیری و ارسال تجهیزات تصویری  جهت  تعمیر به نمایندگی­ های مجاز

5- برقراری ارتباط صوتی و تصویری تجهیزات با یکدیگر در دفاتر مدیران محترم شبکه­ ها، گروه­های برنامه ساز

6- کارشناسی و پاسخ­گویی به درخواست­های فنی دفاتر مدیران و گروه­های شبکه ­های رادیویی

 

 

 

مدیریت نظارت و ارزیابی فنی


براساس رویکرد سازمان جهت کیفی­سازی و تاکید ریاست محترم سازمان مبنی بر فراهم کردن زیر ساخت فنی مورد نیاز رصد دائمی پخش برنامه های رادیوئی و رفع کامل قطع لحظه ای برنامه های رادیو، اداره کل فنی صدا با طراحی سیستم جامع مونیتورینگ شبکه­های رادیوئی و تشکیل کمیته کیفی سازی صدا و تخصصی رادیو، بررسی مستمر و تجزیه و تحلیل اشکالات کیفی صدا را با حضور کارشناسان و متخصصین بسرعت در دستور کار خود قرارداد.

در این سیستم امکان تهیه آمار و منحنی تحت عناوین گوناگون شامل:

  • بررسی بیشترین و کمترین اشکالات در شبکه ها
  • بررسی بیشترین و کمترین اشکالات در ساعات شبانه روز
  • بررسی کاهش یا افزایش تعداد اشکالات فنی استودیوهای تولید یا پخش

شرح فعالیت مدیریت نظارت و ارزیابی فنی :

سیستم مونیتورینگ شبکه های رادیوئی:    

  1.  تدوین فرمهای نظارت و ارزیابی فنی و صدابرداری متناسب با استودیوهای تولید، پخش و واحدهای سیار جهت ارائه به بخشهای کنترل و نظارت فنی پشتیبانی فنی و صدابرداران تولید، پخش، رپرتاژ، مرکزپانزده خرداد، تهیه و ارائه گزارش­های مستند به مدیرکل براساس فرمهای تدوین شده به منظور برطرف شدن هرگونه اشکال فنی و صدابرداری
  2. ارائه طرح و اجرای پروژه­های توسعه و نگهداری شبکه، نصب و راه­اندازی استودیویی

  3. بررسی طرح­های آموزشی در جهت ارتقاء سطح عوامل فنی و صدابردار با هماهنگی واحد آمار و اطلاعات فنی.

  4. بررسی و ارزیابی تجهیزات فنی، بررسی درخواست نیاز تجهیزات از­واحدهای مختلف معاونت صدا و تامین نیاز آنها براساس بودجه و تجهیزات موجود، ارزیابی کیفیت تجهیزات مختلف برای اداره­کل­فنی درمعاونت صدا .

  5. تشکیل کمیته کارشناسی جهت بررسی، نظارت وارزشیابی برنامه­ها به جهت فنی و صدابرداری و ارائه گزارش به مدیرکل جهت انجام اقدامات لازم .

  6. انجام مطالعات لازم به منظور شناسایی پیشرفت­ها و استانداردهای فنی وانفورماتیکی قابل استفاده در معاونت صدا.

  7. دریافت و تکمیل دستورالعمل­ها و سیاست­های جدید از معاونت فنی و ارائه به مدیرکل فنی صدا برای ابلاغ.

  8. ایجاد هماهنگی برای تولید و استقرار سیستم ارایه خدمات در فضای مجازی با دسترسی آسان کاربران فضای مجازی به همه مدیاهای معاونت صدا خصوصا سیستم تولید و پخش با امکان انتقال فایل­های پیوستی آنها (متن، عکس، فیلم و غیره) در چرخه تولید و امکان شناسایی و جستجوی مستقل آیتم­های برنامه­های رادیویی

  9. طراحی و توسعه چرخه تولید، انتقال و انتشار برنامه ها و متناسب سازی دیگر سیستم های عملیاتی و اطلاعاتی با این چرخه با مشارکت واحدهای ذیربط.

  10. بررسی و ارزیابی کیفیت تجهیزات فنی موجود و تحویل­شده برای بهره­برداری در معاونت صدا.

  11. اعمال کـنترل و نظارت بر اجرای دستورالعمل­های فنی ابلاغ شده توسط مدیرکل فنی صدا.

  12. بررسی عملکـرد دستگاههـا و وسایل فنـی در مقـایسه با استانـداردهای تـدوین شده و ارزیابی عملکـرد فنـی و تخصصی واحـدهای زیر پـوشش اداره­کـل فنـی صدا.

  13. بررسی عملکرد فنی بخشهای مرتبط، به ویژه بخش هایی مانند تولید، پخش، آرشیو و فضای مجازی وفناوری اطلاعات

  14. بررسی و علت­یابی مشکلات و خرابی دستگاه ها و دستیابی بر علل بروز آنها و تهیه و ارائه پیشنهادهای لازم.

  15. نظارت و ارزیابی فنی تجهیزات تولید، فرستنده­ها و استودیوهای معاونت صدا

  16. گردآوری، طبقه بندی، تجزیه و تحلیل و ارزیابی کیفی عملکرد عوامل فنی و صدابرداران

  17. نظارت و رصد انتشار شبکه­های رادیویی در زیرساختهای مختلف (فرستنده­های FM و AM، گیرنده­های دیجیتال ، اینترنت، ماهواره­ و .....)  و پیگیری حل مشکلات احتمالی.

  18. تهیه و تنظیم مجوز قطعی پرداخت عوامل زیر مجموعه و ارسال آن به بخش آمار و اطلاعات بمنظور تطبیق و تأیید.


کنترل و نظارت فنی پشتیبانی فنی تولید، پخش، رپرتاژ، مرکزپانزده خرداد:

1.نظارت وبازدید از استودیوهای تولید، پخش و رپرتاژ هنگام ضبط و پخش برنامه­ها جهت کنترل فنی صحت و درستی عملکرد تجهیزات.

2.بررسی و کنترل کیفیت فنی صدا در برنامه­های تولیدی، پخش و رپرتاژ  مطابق با استانداردهای سازمان

3.کنترل و نظارت کیفیت فنی سرویس­های روزانه و ماهانه استودیوهای تولید، پخش، رپرتاژ، باکسهای  تدوین، تجهیزات گروهها، نودال، دفاتر ستادی، آرشیو، باکسهای ادیت، ضبط تلفنی، بازشنوایی، تبدیل و تکثیر.

4.کنترل و نظارت کیفیت فنی تعمیرات تجهیزات استودیوهای تولید، پخش، رپرتاژ، باکسهای تدوین، تجهیزات گروهها، نودال، دفاتر ستادی، آرشیو، باکسهای ادیت، ضبط تلفنی، بازشنوایی، تبدیل و تکثیر.

5.کنترل و نظارت بر عدم ورود و استفاده از موارد ممنوعه در استودیوهای تولید و پخش و رپرتاژکه باعث آسیب به تجهیزات فنی می­شود.

6.ارائه گزارش­های تدوین شده ماهانه و موردی برای مدیر­کل فنی صدا .


کنترل و نظارت فنی صدابرداران تولید، پخش، رپرتاژ، مرکزپانزده خرداد:

  1. نظارت و ارزیابی فرآیند صدابرداری دراستودیوهای تولید و پخش و رپرتاژ براساس فرمهای تدوین شده هنگام ضبط و پخش برنامه­ها

  2. ارائه گزارش کار براساس فرمهای تنظیم شده برای مدیریت نظارت و ارزیابی فنی

  3. با توجه به راه اندازی سیستم جامع مانیتورینگ شبکه­های رادیوئی، درحال حاضر امکان کنترل کیفی فنی و صدابرداری کلیه شبکه­های رادیوئی فراهم است. در جلسات روتین کمیته تخصصی صدا، اشکالات ثبت شده توسط سیستم، مورد بررسی قرارگرفته وگزارشات مربوطه به مدیران فنی سازمان، صدا وشبکه­های رادیوئی ارسال و درآینده­ای نزدیک اشکالات ثبت شده درسیستم به حداقل رسیده و بحث هم لولسازی شبکه­های رادیوئی را پس از سالها شاهد باشیم. از آنجائیکه جلسات با رویکردکیفی­سازی شبکه­های رادیوئی در زمینه­های فنی (استودیوهای تولید و پخش، خطوط ارتباطی و فرستنده­ها)، صدابرداری و کیفیت محتواهای آرشیوی براساس مستندات ثبت شده توسط سیستم برگزار می­گردد

 

 

مدیریت بهره­ برداری فنی 15 خرداد


مدیریت بهره برداری فنی 15 درحال حاضر نگهداری، تعمیرات، سرویس و آماده سازی تجهیزات فنی موجود در مرکز رادیویی پانزده خرداد (رادیو نمایش، اداره کل نمایش و واحدهای ستادی مستقر در مرکز) را بر عهده داشته و خدمات فنی مورد نیاز تولید و پخش برنامه­ های رادیویی و ستادها را انجام می­دهد . پخش شبکه رادیویی نمایش به صورت 24 ساعته مرکز فنی 15 خرداد با داشتن تولید و پخش و فنی با 93 شیفت فنی  124 شیفت پخش نمایش به صورت ماهانه در این مرکز انجام می­شود و کلیه امور فنی این شبکه از تولید تا پخش و کلیه امور فنی تولیدات اداره کل نمایش برای تمام شبکه­ های رادیویی معاونت صدا و برنامه نمایشی الف از تولید تا تحویل به شبکه­های رادیویی و کلیه امورپشتیبانی انفورماتیک نیز برعهده این امور می­باشد.

بخش­های فنی مرکز پانزده خرداد :

الف . پشتیبانی  فنی تولید و پخش

ب :  پشتیبانی انفورماتیک

ج: هماهنگی صدابرداران


الف پشتیبانی  فنی تولید و پخش :

  • نگهداری و تعمیرات، سرویس و تنظیم دستگاهها و تجهیزات فنی استودیوهای تولید و پخش، دفاتر ستادی، آرشیو، باکسهای ادیت، ضبط تلفنی، بازشنوایی، تبدیل و تکثیر و گروهها

  • نصب و راه اندازی تجهیزات استودیوها و باکسهای تبدیل و تکثیر و باکسهای ضبط تلفنی و تجهیزات فنی شامل میکسر– CD PLAYER- EFFECTOR- HYBRTD و...

  • سرویس فیزیکی ادواری استودیوها و باکسهای تبدیل و تکثیر و باکسهای ضبط تلفنی و اتاقهای بازشنوایی و تجهیزات فنی

  • نگهداری و تعمیرات تجهیزات استودیویی آنالوگ و دیجیتال و باکسهای تبدیل و تکثیر و باکسهای ضبط تلفنی و اتاقهای بازشنوایی

  • تنظیمات دائمی تجهیزات بر اساس استانداردهای فنی سیگنال استودیویی آنالوگ و دیجیتال و باکسهای تبدیل و تکثیر و باکسهای ضبط تلفنی و اتاقهای بازشنوایی و تجهیزات فنی.

  • تهیه پروژه های تعمیراتی و نصبی سیستمهای آنالوگ و دیجیتال استودیوها و باکسهای تبدیل و تکثیر و باکسهای ضبط تلفنی و اتاقهای بازشنوایی و تجهیزات فنی

  • آموزش و آشنایی نیروهای فنی و تهیه کنندگان شبکه ها با توجه به نصب تجهیزات جدید و اتوماسیون .

  • تهیه پرونده های تعمیراتی و نصبی سیستمهای آنالوگ و دیجیتال

  • کنترل ونظارت بر فنی تعمیرات تجهیزات استودیوهای تولید وپخش، نودال، دفاتر ستادی، آرشیو، باکسهای ادیت، ضبط تلفنی، بازشنوایی ، تبدیل و تکثیر

  • کنترل و نظارت بر سرویس های روتین روزانه، هفتگی، ماهیانه استودیوهای پخش، نودال، آرشیو ،باکسهای ادیت ، ضبط تلفنی ، بازشنوایی ، تبدیل و تکثیر

  • کنترل و نظارت کیفیت فنی صدا طبق استانداردهای تعریف شده

  • نظارت و بازدید از استودیوهای تولید و پخش ونودال هنگام ضبط و پخش برنامه جهت کنترل فنی صحت و درستی عملکرد تجهیزات

  • نظارت و ارزیابی فرآیند صدابرداری در استودیوهای تولید و پخش براساس فرمهای تدوین شده.

  • تهیه و تنظیم گزارشهای روزانه ، هفتگی، ماهیانه، جهت ارائه به مدیر مربوطه

 


ب پشتیبانی انفورماتیک :

  • نیازسنجی، تامین، توزیع و نگهداری و تعمیر رایانه های اداری  واحدهای مستقر در مرکز15 خرداد

  • نیازسنجی، تامین ، توزیع و نگهداری و تعمیر  رایانه­های بخش تولید شامل استودیوها باکس­های ادیت و تدوین، کنترل و نظارت

  • نیازسنجی، تامین، توزیع و نگهداری و تعمیر تجهیزات جانبی رایانه ها شامل پرینتر ، اسکنر و ..

  • مدیریت و نگهداری نودال دیتا و اتاقهای ارتباطی موجود در مرکز (مدیریت سوئیچینگ (

  • نگهداری سرورها وتجهیزات مرتبط با اتوماسیون تولید و پخش صدا

  • نگهداری سرور آنتی ویروس و تهیه نسخه پشتیبان و امنیت اطلاعات شبکه .

  • ورود و خروج منابع صوتی در اتوماسیون تولید و پخش (ingest )

  • توسعه و نگهداری شبکه

  • ارائه گزارش کار به مدیر مربوطه


ج-  هماهنگی صدابرداران:

  • تنظیم شیفت های صدابرداری روزانه و برنامه های زنده و صدابردار رزرو استودیوهای پخش

  • تنظیم شیفت و تخصیص صدابردار جهت ضبط برنامه های تولیدی

  • تخصیص صدابردار برای باکسهای تبدیل و تکثیر

  • اختصاص استودیو متناسب با نوع برنامه تولیدی

  • بهره برداری و تحویل اتاقهای ادیت ، ضبط تلفنی – تبدیل و تکثیر و بازشنوایی به عوامل استفاده کننده

  • تهیه و ارسال گزارش معایب فنی استودیو های تولید و پخش و باکسهای تدوین و ارسال به بخش فنی

  • نظارت و ارزیابی فرآیند صدابرداری در استودیوهای تولید بر اساس فرمهای تدوین شده هنگام ضبط برنامه

  • کنترل و نظارت بر اتاقهای ادیت، ضبط تلفنی و باکسهای تبدیل و تکثیر و بازشنوایی

  •  تنظیم گزارش کار و ارائه آن  به مدیرکل فنی صدا و بخش آمار و اطلاعات فنی.

 

مدیریت رپرتاژ


با توجه به اذعان معاونین صدا در تمام ادوار رپرتاژ صدا حکم ویترین معاونت را داشته که اغلب برنامه ­های مهم از لحاظ امنیتی و حساسیت پخش از قبیل پخش نماز جمعه تهران، سخنرانی مقام معظم رهبری، سخنرانی­های ریاست محترم جمهور و دیگر مسئولین لشگری و کشوری به این امور محول می گردد.

همچنین ضبط کلیه برنامه ­ها و مصاحبه­ ها با مراجع تقلید، مقامات کشوری و  چهره­ های ماندگار و غیره که امکان حضور آنها در سازمان برای ضبط وجود نداشته توسط امور رپرتاژ صورت می­گیرد . ضبط کلیه برنامه ­هایی که استفاده از لوکیشن نهادها و ارگانها در اجرای برنامه ضروری است نیز توسط این امور انجام می­ پذیرد.

پخش زنده کلیه مسابقات ورزشی ( لیگ برتر کشتی و ...) توسط این امور انجام می­شود. همچنین تجهیز ادوات فنی و مسئولیت کمیته اجرایی فنی در اکثر جشنواره ها و همایش ­های سازمان از قبیل پیرغلامان حسینی، جشنواره بین المللی صدا ، جشنواره توسعه فناوری بصورت داخلی و در بحث برون مرزی، سیگنال رسانی و پشتیبانی فنی از عوامل تولید مثل مراسم اربعین حسینی از کربلا، مراسم حج تمتع، مراسم برائت از مشرکین و ....

تعمیرات و نگهداری ناوگان واحدهای سیار رادیویی و سیستم های استودیوی پرتابل جهت تامین نیاز بیش از 14 شبکه بر عهده بخش تعمیرات و نگهداری این امور می ­باشد .

با توجه به بکارگیری بسترهای نوین ارتباطی و راه اندازی بخش نودال در رپرتاژ ارسال  و دریافت از طریق streaming  بر روی  بستر دریافت IP کاملا توسط امور رپرتاژ صدا انجام می­ پذیرد.

نگهداری و بهره برداری فنی از استودیوهای رادیویی سازمان در خارج از مجموعه جام­ جم از قبیل استودیو رادیویی باغ موزه قصر ، باشگاه خبرنگاران رادیو جوان ،کانون ادبیات ،بازار موبایل وغیره نیز بر عهده این امور می­باشد.

از دیگر وظایف این امور نصب و راه اندازی استودیوهای پرتابل رادیو و استقرار واحد سیار بمنظور برنامه­ سازی و پخش زنده از مراسم مورد درخواست شبکه­ های رادیویی از قبیل انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات مجلس شورای اسلامی، انتخابات مجلس خبرگان رهبری، اجلاس کشورهای جنبش عدم تعهد، اجلاس وحدت اسلامی، اجلاس کشورهای ­اسلامی،  اجلاس اوپک گازی و ویژه برنامه های دهه فجر، راهپیمایی ها ویژه برنامه­ های ماه مبارک رمضان و لیالی قدر و دیگر مناسبتهای ملی مذهبی رسانه ملی می باشد

همچنین هماهنگی و تعامل با شبکه های رادیویی و ارگانها و نهادهای مرتبط به منظور ضبط و پخش برنامه­ های درخواستی و هماهنگی با معاونت توسعه و فناوری در جهت تامین بخشی از نیازهای فنی و تامین تجهیزات مورد نیاز سیستم­ های پرتابل و واحدهای سیار برعهده این امور می ­باشد.

پشتیبانی فنی از کلیه برنامه­ سازان و گزارشگران رادیویی در برنامه­ سازی­های خارج سازمان

هماهنگی و پیگیری با واحد ترابری سازمان برای سرویس دهی مناسب و تعمیرات خودرویی واحدهای سیار برای جلوگیری از مشکلات احتمالی در حمل و نقل واحد سیار و ایاب و ذهاب پرسنل رپرتاژ

پخش و ضبط برنامه­ ها در جلسات علنی مجلس و مراسم افتتاحیه مجلس شورای اسلامی نیز بر عهده این واحد می­باشد.

 

در ذیل اهم دلایل و تجهیزات و نوع کار ذکر می­گردد.

الف - رپرتاژ:(نگهداری و بهره ­برداری واحدهای سیار)

1- تعمیر و آماده نگه داشتن، کنترل، نظارت و سرویس روزانه، تنظیم و کالیبراسیون ادواری تجهیزات، کارشناسی و تشخیص عیوب فنی تجهیزات واحدهای سیار 
2-  بررسی و چک کردن کلیه تجهیزات واحدهای سیار قبل و پس از مراجعت به سازمان و برطرف نمودن عیوب احتمالی جهت استفاده بهینه تجهیزات در ماموریتهای بعدی .
3-  تامین لوازم یدکی مورد نیاز خاص در مورد تعمیرات تجهیزات واحدهای سیار .
4- تعمیرات مکانیکی تجهیزات منصوب در واحدهای سیار (تعمیرات ابزار دقیق ) توسط متخصصان واحد .
5- آموزش دائمی و آشنایی پرسنل فنی با تجهیزات فنی به لحاظ شرایط کار ویژه در این واحد و انجام وظایف محوله .
6-  اجرای صحیح دستورالعملها به جهت استفاده بهینه و کنترل کیفی تجهیزات فنی در جهت ارتقاء کیفیت برنامه های رادیویی .
7-  نصب و ارتقاء تجهیزات سیستمهای جدید در واحدهای سیار با توجه به نیاز برنامه سازان در برنامه ­های تولیدی و زنده 
8- تهیه گزارش کار روزانه و ارسال به مدیریت رپرتاژ
9- تعیین کادر فنی و تشخیص واحد سیار یا فرستنده متناسب با امکانات و نوع آفیش برنامه 
10-کارشناسی و بازبینی از محل برگزاری مراسم قبل از اعزام واحدهای سیار 
11- اعزام و استقرار واحدهای سیار برای تست اولیه معمولاً یک روز قبل از شروع مراسم صورت می­گیرد. که با توجه به شرایط و اهمیت  برنامه مثل مراحل چک و خنثی  72 ساعت قبل واحد سیار و تجهیزات فنی تحویل و استقرار می­یابند.
12-اجرای کلیه مراحل کابل کشی از واحد سیار تا جایگاه تعیین شده برای اجرای مراسم، ارسال مجدد سیگنال تست به نودال جام جم یا نودال پانزده خرداد و اطمینان از صحت کیفی سیگنال ارسال شده .
13- نظارت و کنترل دقیق عوامل فنی در جهت ارسال سیگنال پخش شده در طول برنامه و همچنین ضبط کلیه مراسم برگزار شده .
14- تهیه گزارش کار هر برنامه واحد سیار و ارسال به مدیریت رپرتاژ 
15- تبدیل منابع ضبط شده به مدیاهای مورد درخواست شبکه­ های متقاضی .

ب –پرتابل

این بخش کلیه وظایف فنی درخصوص نصب تجهیزات استودیوهای صدا در خارج از سازمان و ایجاد امکانات فنی به لحاظ برنامه­ سازی و صدا­رسانی در مکانهای مختلف مورد درخواست جهت برگزاری مراسم را بر عهده دارد .


1- تعمیر و آماده نگه داشتن، کنترل، نظارت و سرویس روزانه، تنظیم و کالیبراسیون ادواری تجهیزات، کارشناسی  و تشخیص عیوب فنی تجهیزات فنی واحدهای پرتابل.
2- بررسی و چک­ کردن کلیه تجهیزات واحدهای پرتابل پس از مراجعت به سازمان و برطرف نمودن عیوب احتمالی جهت استفاده بهینه تجهیزات در ماموریتهای بعدی .
3- تامین لوازم یدکی مورد نیاز­خاص در مورد تعمیرات تجهیزات واحدهای پرتابل .
4- تعمیرات مکانیکی تجهیزات منصوب در واحدهای پرتابل تعمیرات ابزار دقیق  توسط متخصصان واحد 
5- آموزش دائمی و آشنایی پرسنل فنی با تجهیزات فنی به لحاظ شرایط کار ویژه در این واحد و وظایف محوله .
6-اجرای صحیح دستورالعملها به جهت استفاده بهینه و کنترل کیفی تجهیزات فنی درجهت ارتقاء کیفیت برنامه ­های رادیویی .
7- نصب و ارتقاء تجهیزات سیستمهای جدید در واحدهای پرتابل با توجه به نیاز برنامه سازان 
8-تهیه گزارش کار روزانه و ارسال به مدیریت فنی رپرتاژ
9- تعیین کادر فنی و تشخیص واحد پرتابل متناسب با امکانات و نوع آفیش برنامه 
10- کارشناسی و بازبینی از محل برگزاری مراسم قبل از اعزام واحدهای پرتابل 
11- اعزام و استقرار واحدهای پرتابل برای تست اولیه معمولاً یک روز قبل از شروع مراسم صورت می­گیرد .و برای مراسمی که با توجه به حضور شخصیتهای سیاسی و مراحل چک و خنثی دارد تا 72 ساعت قبل از شروع مراسم 
12- اجرای کلیه مراحل کابل­کشی از واحد پرتابل تا جایگاه تعیین شده برای اجرای مراسم، و اطمینان از صحت کیفی تجهیزات فنی و استودیو مستقر شده

13-نظارت و کنترل دقیق عوامل فنی در جهت کیفیت فنی در طول برنامه و همچنین ضبط کلیه مراسم برگزار شده .
14- تهیه گزارش کار هر برنامه واحد پرتابل و ارسال به مدیریت رپرتاژ .
15- تبدیل منابع ضبط شده به مدیاهای مورد درخواست شبکه های متقاضی .
16- تصویر برداری و عکاسی از مراسم و برنامه­های مورد درخواست شبکه­ های مختلف معاونت صدا .

ج –هماهنگی:

 1-دریافت آفیش که به تایید مدیرکل فنی و مدیریت رپرتاژ صدا رسیده باشد .
 2-بررسی نوع درخواست متقاضی با توجه به تولیدی و زنده بودن برنامه و تخصیص واحد سیار، فرستنده سیار، سیستم استودیویی پرتابل سیستم پرتابل ضب ط یا سیستم کدر به آفیش مورد نظر
 3-هماهنگی با گروه برنامه ساز شبکه متقاضی جهت معرفی پرسنل فنی به نهاد یا ارگانی که محل اجرای مراسم و برنامه می باشد و در صورت نیاز گرفتن مجوز تردد (کارت شناسایی ویژه همان مراسم)
 4- هماهنگی کتبی با ترابری جهت ایاب و ذهاب به موقع پرسنل و تجهیزات 
 5-هماهنگی کتبی با نیروی انتظامی مستقر در سازمان به جهت اعزام به موقع سرباز محافظ 
 6-هماهنگی با حراست سازمان جهت اخذ مجوز خروج واحد سیار و اطلاع از محل برپایی مراسم .
 7- ابلاغ آفیش درخواست های شبکه به پرسنل فنی مورد نظر برنامه به جهت اطلاع از محتویات برنامه ، همچنین ابلاغ آفیش درخواست سیستم پرتابل به مسئول آن واحد 
 8-تهیه گزارش کار روزانه و ارسال به مدیریت رپرتاژ

با توجه به شرایط کاری بسیار متفاوت در خارج از سازمان و حساسیت بالای برنامه­ های تولیدی و پخش زنده­ مراسم­ ها در رپرتاژ پیگیری مواردکاری و ماموریتهای محوله لازم و انجام امور صدابرداری رپرتاژ در محورهای پرتابل و واحدهای سیار بصورت تخصصی انجام می پذیرد .

   واحدرپرتاژ فنی دارای واحد سیار رادیویی و سیستم استودیویی پرتابل و همچنین سیستمهای پرتابل ضبط و ارسال مستقیم صدا به تعداد 20 سیستم که به 14 شبکه رادیویی خدمات رسانی می­کند و باغ موزه رادیو، خانه رادیو، پشتیبانی از مراسم های فرهنگی مسجد بلال سازمان، پشتیبانی از مراسم و جشنوارهای صدا و سایر معاونت­ های سازمان(بنا بردرخواست)مراسم ­های موردی فرهنگی سازمان (توسط اداره­ کل امور رفاهی و اجتماعی )... را بر عهده می­ گیرد .

تیم­ های اعزامی برای هرماموریت با واحد سیار شامل 3 نیروی متخصص فنی اعم از : مهندس فنی، صدابردار وکارگرفنی می­باشد و در هر ماموریت با واحد پرتابل 3 نیروی  متخصص : مهندس فنی، صدابردار و تکنسین حضور دارند به همراه یک نفر سرباز نیروی انتظامی و راننده واحد سیار .

*لازم به ذکر است با توجه به استفاده از زیر ساختهای IT و استفاده از سیستمهای نوین ارتباطی برای ارسال و دریافت و سیگنال رسانی در شهر تهران و کلیه شهرستان های کشور و همچنین ماموریتهای برون مرزی معاونت صدا از قبیل (مراسم حج در کشورهای عربستان ، مراسم اربعین در کربلای معلی و پوشش مسابقات ورزشی و ...) و راه اندازی بخش دریافت سیگنال استریمینگ رپرتاژ در ساختمان شهدای رادیو نیاز به مهندسین نرم افزار و سخت افزار در واحد رپرتاژ وجود دارد .

*تجهیزات فنی رپرتاژ به دلیل اینکه بهره­ برداری از آن به صورت جلسه ­ای می­باشد لازم است یک نفر به عنوان انباردار متولی تحویل و دریافت آن باشد به دلیل قیمت بسیار بالای تجهیزات نیازمند تحویل به انباردار در جهت حفظ و نگهداری آن  می­باشد .

*به منظور بهره­ گیری تابلوهای برق ژنراتورهای واحدسیار و تعمیر و نگهداری برق پشتیبانی (ups)  و رگولاتورهای ولتاژ و سیستم تهویه واحدهای سیار به مهندس تاسیسات و کمک مهندس تاسیسات نیز نیاز است .

 

 

مدیریت فناوری اطلاعات


محدوده جغرافیایی، (با توجه به اهمیت این مدیریت در رسانه و مباحث روز مرتبط با آن) 

  • ساختمان شهدای رادیو(مستقیم)
  • ساختمان پخش جدید (مستقیم)اداری و اتوماسیون
  • ساختمان پخش قدیم (مستقیم)اداری و اتوماسیون
  • ساختمان پخش شیشه­ای (مستقیم)اداری و اتوماسیون
  • مرکز 15 خرداد (اداره کل هنرهای نمایشی و رادیو نمایش)پشتیبانی غیرمستقیم
  • سرور روم آرشیو معاونت صدا (نرم افزار گنجینه)

 

شرح وظایف فناوری اطلاعات

 1- هماهنگی با سیاست­های کلی معاونت و تدوین برنامه راهبردی مدیریت IT  در جهت تحقق سیاست­ها

 2 – پیش برآورد بودجه سالیانه براساس پروژه­های تعریف شده و فعالیتهای جاری و ارائه آن به واحد آمار و اطلاعات جهت ارائه بودجه پیشنهادی اداره کل فنی صدا

 3-  اعلام دوره های آموزشی و تخصصی مورد نیاز پرسنل به واحد آمار و اطلاعات برای هماهنگی های لازم.

 4- تهیه گزارشات مستمر کاری جهت ارسال به اداره کل فنی صدا

 5- هماهنگی با مراجع سازمان در حوزه IT به جهت انتقال و پیاده سازی سیاستها ی یکپارچه در سازمان

 6- دریافت و پیاده سازی استانداردهای لازم در زمینه کیفیت و امنیت اطلاعات

 7- پیش بینی و برنامه ریزی نیازهای آتی مجموعه و پروژه های تعریف شده

 8- برنامه­ریزی جهت استفاده بهینه از داشته­های مجموعه و جلوگیری از موازی کاری به جهت حفظ منابع و امکانات در زمینه سیستم های فرآیندی ،اتوماسیون ،وب سایتها و سیستمهای نرم افزاری

 9- بررسی، ارزیابی، تحلیل و انجام درخواستهای زیرساختی و نرم افزاری

 10- تهیه RFP  و  LOM   برای نیازهای سخت افزاری، نرم افزاری و شبکه

 11- ایجاد بستر مناسب و ارایه سرویس­های به روز مرتبط با حوزه رسانه های نوین و آماده سازی زیرساخت لازم برای حضور و فعالیت معاونت صدا در این حوزه

  13- پیاده سازی و نگهداری سیستم های امنیت اطلاعات و ارتباطات


شرح فعالیتهای نرم افزار:

  • بررسی و الویت بندی و ارایه پیشنهاد های اجرایی برای طرحهای درخواستی بر مبنای سیاست­های معاونت و شرح وظایف
  • تحلیل نیازهای اعلام شده از سوی واحدهای معاونت و بررسی چگونگی پیاده سازی آن
  • تست، تحویل گیری، نگهداری و پشتیبانی وBack up گیری سامانه های جدید نرم افزاری
  • نظارت بر حسن اجرای پروژه های نرم افزاری بر اساسRFP وآیین نامه های سازمانی
  • بررسی و تست نرم افزارها از نظر امنیت و ساختار برنامه
  • دریافت و نگهداری مستندات طراحی، نصب و نگهداری و رفع اشکال نرم افزارها
  • ورود به حوزه رسانه های نوین و بررسی و احصاء و ایجاد اپلیکیشن ها و ابزارهای مورد نیاز حوزه تولید و انتشار در بستر فضای مجازی
  • ایجاد ابزارهای تعاملی در حوزه رسانه های نوین برای ارائه محتوی بر روی پلتفرم موبایل
  • آموزش مستمر و بروز پرسنل جهت آشنایی با ابزارهای تولید حوزه مجازی و ارتقاء دانش برنامه نویسی

نمونه هایی از پشتیبانی و نگهداری و بروز رسانی نرم افزاری­ در معاونت:

  1. اتوماسیون تولید و پخش:استودیوهای تولید، باکسهای ادیت، باکسهای مستقر در شبکه­ها(تولید)واستودیوها و اماکن پخش(مستقر در پخشهای جدید، قدیم، شیشه­ای و تولید ساختمان شهدا

  1. سیستم­های فرآیندی) (Bpms معاونت شامل : سرورهای نرم­افزاری ­و پشتیبانی از ­اداره­کل­ برنامه ریزی و امور مالی

  2. سرورهای وب معاونت صدا شامل 22 وب سایت و زیرسایت شبکه­ها به همراه پرتال اصلی معاونت و سایت رادیو مستقر در نودال دیتای سازمان.(Back up گیری و....)

  3. ایجاد سرویسهای نرم­افزاری لازم در راستای ایجاد بسترهای مورد نیاز برای جذب مخاطب در فضای مجازی و رسانه­های مکمل) Application mobile و" رادیو 2 "و" پیامک" و سرویسهای تایم شیفتینگ)


   شرح وظایف سخت افزار :

  • پشتیبانی، نگهداری و نظارت بر عملکرد سخت افزاری، نرم افزاری
  • ارائه سرویسهای حوزه فناوری اطلاعات به کاربران از طریق استقرار سامانه HELP DESK و ایجاد سرویس پاسخگویی سیستمی به مراجعات سیستمی، تلفنی و حضوری
  • تهیه شناسنامه و بانک اطلاعات تجهیزات سخت افزاری شامل کلیه رایانه ها و دستگاههای جانبی
  • انجام خدمات برای دستگاهها و تجهیزاتی که در داخل واحد قابل تعمیر نباشد.
  • جمع آوری و سازماندهی استانداردهای مرتبط با حوزه سخت افزار
  • ارائه گزارش کار فردی و دوره ای از فعالیت واحد بر اساس برشهای مختلف اطلاعاتی
  • پشتیبانی از واحد فنی تولید و استودیوهای مربوطه، فنی پخش، رپرتاژ و نظارت اداره کل فنی صدا به لحاظ سخت افزاری و نرم افزارهای کاربردی
  • انتخاب، تهیه و پیاده سازی نرم افزارهای پایه (سیستم عامل) و نرم افزارهای کاربردی (شامل نرم افزارهای تخصصی صدا و نرم افزارهای با کاربری اداری و...)

 

 نمونه هایی از پشتیبانی و نگهداری و بروز­رسانی تجهیزات سخت افزاری از:

  1. پشتیبانی از کامپیوترهای اداری، در حدود 2800 دستگاه شامل رایانه­های ­اداری( (office و اتوماسیون تولید و پخش

  2. پشتیبانی و نگهداری چاپگر رنگی سیاه و سفید(600 دستگاه)

  3. پیاده سازی سامانه ثبت و پاسخگویی در خواست سرویس بر روی وب سایت فنی صدا


شرح وظایف بخش شبکه و زیر ساخت

  • نگهداری و گسترش شبکه زیرساخت ارتباطی داخلی معاونت
  • نگهداری و گسترش شبکه ارتباطی با مراکز مرتبط با معاونت صدا در خارج از جام جم
  • راه اندازی و نگهداری سیستم ها و سرویس های تحت شبکه مثل  وب ،پست الکترونیک ،پورتال و....
  • مدیریت، نگهداری، پشتیبانی و نظارت بر صحت توزیع و استفاده از پهنای باند اینترنت و ترافیک شبکه
  • ایجاد سیستم مانیتورینگ کاربران و بررسی و پیگیری اختلالات و نفوذهای احتمالی در شبکه
  • ایجاد و نگهداری سیستم پویش کنترل و نظارت بر شبکه به لحاظ آدرسIP ،OS  ، پورت­های شبکه و دیگر فعالیتها
  • مانیتورینگ شبکه LAN  معاونت صدا
  • ارائه طرح و راهکار جهت بهینه سازی و بالا بردن سطح امنیت و ارتقاء وضعیت سرور روم معاونت صدا
  • ایجاد سیستم نظارت و مانیتورینگ اتاق سرور و مرکز داده و زیر ساخت سوییچینگ شبکه LAN ساختمان شهدا
  • آماده سازی و راه اندازی سرویسهای مرتبط با مجازی سازی (Virtualization) ) جهت استفاده بهینه از منابع و سخت افزارهای موجود
  • نظارت بر کار پیمانکاران حوزه زیرساخت وشبکه
  • نصب و پیاده سازی و نگهداری آنتی ویروس مناسب مورد تایید مراجع سازمانی و منطبق با نرم افزارهای کاربردی و فرآیندی واتوماسیون تولید و پخش
  • پیگیری و ایجاد ارتباط جدید با مراکز مرتبط با معاونت (فیبرنوری و دیتاو.....)
  • به روز رسانی و پشتیبانی سرویس اینترنت مراکز فرعی مثل ساختمان تابان و اردلان
  • پیگیری و ایجادسرویسهای جدیدارتباطی جهت انتقال سیگنال صداودیتا برای معاونت صدا(ویدئو کنفرانس و پخش زنده و....)

 

 نمونه هایی از پشتیبانی و نگهداری شبکه معاونت صدا

  1. نگهداری سرورشامل اتوماسیون­تولید وپخش اداری، اطلاعات­و­برنامه­ریزی،آنتی­ویروس ­وآرشیو(گنجینه) در مجموع 45 دستگاه بهمراه 15 دستگاه(storage)و 8 دستگاه سرور وب معاونت و شبکه­ها.
  2. نگهداری سوئیچ شبکه ساختمان شهدای رادیو : 1دستگاه سوئیچ مرکزی­)6500سیسکو( و74 دستگاه سوئیچ و 24 پورت که­ شامل"1200" نود اینترنت،" 400" نود اتوماسیون تولید وپخش
  3. رک­های ساختمان شهدا: 11 اتاق رک در طبقات، 1نودال مرکزی با 9 رک
  4. پیاده سازی و نگهداری انتی ویروس کاسپرسکی اوریژینال در دو بخش اتوماسیون(250 کلاینت)و اینترنت (1500 کلاینت)
  5. پشتیبانی و نگهداری و بروز­رسانی تجهیزات شبکه

بخش آمار و اطلاعات فنی صدا


شرح فعالیت­ها:

  • الف) کنترل و نظارت بر برآورد شیفت­های پخش­،کنترل و تطبیق مجوزهای قطعی (بررسی و تطبیق و تأیید مجوز پرداخت و صدور مجوزتسویه حساب نهایی) با توجه به خاص بودن مجوزهای قطعی پرداخت در اداره­ کل فنی هرکدام مدیریت­ ها در نوع خاص خود بررسی تأیید می­شود

    • مدیریت صدابرداران پخش: کنترل و تطبیق میزان موظفی ­ها ورده­ ها و نرخ­ها و نوع شیفت­ ها و تطبیق لوح­ شیفت­ باعوامل(صدابرداران)، تاریخ­ها­ی شیفت­ عوامل­ وکد برآوردها­،­ شیفت­ های­ کشیک­ و ­رزرو، برآوردهای برنامه­ های زنده­ ­وکنترل با کنداکتورشبکه ­ها اعمال نرخ های برنامه ­زنده­ در شیفت­ ها­ و نرخهای عنوان شغلی متصدی صدا،در شیفت پخش جام جم و شیشه­ای­ بالغ بر1953 شیفت در ماه و 316 ساعت پخش برنامه در روز با برنامه های شیفت زنده و کشیک در مجموع داریم و مرکز فنی 15 خرداد با یک شبکه رادیویی نمایش 24 با داشتن تولید و پخش و فنی با 93 شیفت فنی و 124 شیفت پخش نمایش به این مجموعه اضافه می­گردد.

    • فنی پخش: کنترل و تطبیق میزان موظف عوامل پخش ساختمان­ شیشه­ ای(نودال و استودیوها)و ساختمان9 دی، کنترل و تطبیق پایه حقوق­ها و رده­ها و نرخ شیفتها در روزهای عادی و ویژه(تعطیل)وکنترل تاریخ­ها با لوح شیفت­های پخش (در ساختمان 9 دی و شیشه­ای) از نظر تعداد نیروی انسانی در شیفت و کنترل­ میزان حضورپرسنل با سیستم حضور و غیاب با مجوز قطعی­های پرداخت

    • صدابرداران تولید:کنترل وتطبیق میزان موظف عوامل، پایه حقوق­ها، رده­ها و نرخ شیفتهای روزهای عادی، ویژه (تعطیل)،کنترل و تطبیق با آفیش استودیوها وکنترل با میزان حضورپرسنل در سیستم حضور و غیاب و کنترل­تاریخ­ها با میزان آفیش صدابرداران در ماه.

    • رپرتاژ :کنترل و تطبیق میزان موظف عوامل، رده­ها و پایه حقوق­ها، میزان ساعات برآورد مأموریت­ها و نگهداری و تعمیرات و رزرو عوامل رپرتاژ وکنترل میزان حضورتاریخ­ها­ی افراد با توجه به آفیش­ برنامه­­ها

    • کنترل و تطبیق­شیفت و برآوردهای قطعی پرداخت افرادکمکی برای واحدهای مختلف فنی از نظر هم­پوشانی (1 نفر در ماه برای 3 مدیریت ممکن است شیفت­پر­کند)(تعیین پایه حقوق و نرخ شیفت و تعیین رده­ و اعمال آن در مجوزهای قطعی)

* با توجه متفاوت بودن میزان موظفی مدیریت­های مختلف اداره­کل­فنی صدا این واحد نسبت به بررسی و تأیید آن اقدام مینماید .


  • ب) تهیه گزارشهای ماهانه و موردی و مناسبتی از مدیریت­های فنی(نوع و جنس گزارشات هر واحد متفاوت است ) و ارسال به مدیرکل محترم فنی و مبادی ذیربط

    • کنترل میزان موظفی­های نیروهای فنی غیر برآوردی ( ستادی و مشمول اضافه­ کار)

    • انجام امورکلیه ­مسائل مربوط به نیروی انسانی اعم از" رده" و "تغییر وضعیت همکاری" و" تغییر عنوان شغلی"، "تطبیق با الگو" و" نظام مشاغل سازمان "و......

    • تهیه "برآورد نیروهای انسانی ستادی" و "صدور مجوز قطعی پرداخت ماهانه "

    • کنترل و تطبیق تعهدات تولید سالانه ­شبکه­ها (ابلاغی از اداره­کل برنامه ریزی و امورمالی) با میزان آفیش استودیوها.

    • بررسی نیازهای اداره­کل فنی در خصوص سیستم­های عملیاتی و اطلاعاتی و ارائه پیشنهاد طراحی و توسعه سیستم­های عملیاتی به اداره­کل برنامه ریزی و امورمالی صدا.

    • همکاری با اداره­کل برنامه ریزی و امورمالی معاونت صدا درامر بررسی و ارزیابی بازنگری استانداردها، نرخ­ها و شاخص­های مورد عمل در اداره­کل فنی صدا و پیشنهاد ارتقاء و روز آمدکردن آن­ها .

    • پیگیری و نظارت برحسن اجرای استانداردها، شاخص­ها.....وسایر دستورالعمل­ها و بخشنامه­های ذیربط

    • همکاری با اداره­کل برنامه ریزی و امورمالی درشناسایی مسائل و مشکلات نظام­ها و روش­های جاری برنامه­ریزی و ارائه راه حل­های مناسب.

    • بررسی و تجزیه تحلیل سیستم جهت تولید نرم افزار به مدیریت فناوری اطلاعات

    • بررسی و تجزیه­و تحلیل و آسیب­شناسی ساختار سازمانی، شرح وظایف و الگوی نیروی­انسانی شبکه و انعکاس گزارش آنها به اداره­کل برنامه ریزی و امورمالی صدا.

    • سازماندهی فعالیت­ها و تشکیل ستادهای کاری براساس دستورالعمل ابلاغی معاونت برنامه­ریزی و منابع مالی برای افزایش کیفیت مدیریت (بهره­وری منابع) فعالیت­های اثر بخش­واقدامات لازم در اداره­کل فنی­گرد­آوری و طبقه­بندی و تجزیه و تحلیل و ارزیابی کمی عملکرد اداره­کل­فنی.

    • ایجاد بانکهای اطلاعاتی مورد نیاز در اداره­کل فنی.

    • ارائه گزارش عملکرد موظف عوامل فنی اداره­کل در چارچوب مصوبات و استانداردهای موجود.

    • ارائه گزارش تحلیلی از وضعیت اداره­کل فنی به صورت سالیانه.

    • اجرای امور کارشناسی اداره­کل فنی و مشارکت در امور کارشناسی با اداره­کل اداره­کل برنامه ریزی و امورمالی صدا .

    • تهیه و تنظیم بودجه سالانه اداره­کل فنی و گزارشات مربوط به عملکرد بودجه.

    • بررسی و تأیید موظفی پرسنل فنی برای امور اداری جهت ارتقاء(رده)شغلی.

    • بروز رسانی اطلاعات نیروی انسانی برای صدور مجوزها و تغییر رده­ها و....

    • بررسی تعهدات برونسپاری سالانه شبکه­ها با آفیش استودیوها و تأییدیه قرارداد جهت امضاء قبل و بعد از تولید برنامه­ها.

    • شرکت درجلسات مختلف اداره­کل برنامه ریزی و امورمالی و اداره­کل فنی­حوزه­صدا بمنظور هماهنگی امور اجرایی اداره کل فنی صدا

    • طراحی، تولید و نگهداری و مدیریت پورتال اطلاع رسانی اداره کل فنی صدا.

    • بررسی و تائید انجام کار پرسنل ستادی اداره کل و ارائه گزارش آن به مدیرکل محترم فنی صدا

    • تهیه و جمع بندی لیست پاداش و بهره وری عوامل بصورت ماهانه و سه ماهه جهت تائید و ارسال آن به اداره کل برنامه ریزی و امورمالی

    • تهیه کلیه پیش نویس نامه­های مربوط به پرسنلی و اداری کارکنان و ارائه آن به مدیر کل محترم فنی صدا.

    • هماهنگی امور مربوط به تخصیص مکان در اداره کل فنی صدا با اداره­کل برنامه ریزی و امورمالی.

کمیته تخصصی فنی


اعضای کمیته با نظر مدیرکل فنی صدا انتخاب می گردند، که برخی از اهداف کلی کمیته به شرح زیر می­باشد:   

  1. نظارت برکیفیت فنی و صدابرداری برنامه­ سازی درفرایند تولید تا پخش.

  2. آسیب­شناسی علل و عوامل موثر درکاهش کیفیت فنی برنامه­ها.

  3. ارائه راهکارهای مناسب جهت ارتقاسطح کیفیت فنی و صدابرداری برنامه­ ها.

  4. بررسی و ارزشیابی و تعیین صلاحیت حرفه­ای صدابرداران.

  5. بررسی و ارزشیابی و تعیین صلاحیت تخصصی کادر فنی.

  6. نظارت و ارزیابی کیفیت فنی و صدابرداری برنامه­های برگزیده ارسالی به جشنواره­های خارجی.

  7. بررسی و ارزشیابی صدابرداران و کادر فنی جهت معرفی به جشنواره­ های مربوطه.

  8. ارتقاء وضعیت شغلی صدابرداران و کادر فنی.

  9. ایجاد انگیزه­ کاری.

  10. استفاده بهینه ازتجهیزات.

  11. ترفیع صدابرداران وکادر فنی.

  12. بررسی نیازهای آموزشی فنی و صدابرداری.

  13. آسیب­ شناسی براساس نتایج حاصله از ارزیابی­ های انجام شده از فنی و صدابردار.

  14. آسیب­ شناسی براساس موارد ارجاعی و تهیه گزارش­های 6 ماهه از آسیب­شناسی

اعضا جلسات لزوما ثابت نبوده و مسئولان و کارشناسان مختلف سازمان بمنظور بررسی اشکالات و تصمیم جهت رفع آن در جلسات حضور خواهند داشت